آموزش تصويري ساخت گل با روبان پارچه اي (رايگان)

وب تخصصي آموزش روبان دوزي،روبان دوزي،دانلود آموزش روبان دوزي،فيلم آموزش روبان دوزي

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آموزش تصويري ساخت گل با روبان پارچه اي (رايگان)

۷۸۳ بازديد

در ادامه ي مطالبي كه از گلسازي گفته شد در اين بخش ميخواهيم اموزش ساخت گل با ربان پارچه اي را به شما آموزش دهيم اميدوارم كه مطالب ارايه شده مفيد باشند.

 

مقدمه:

يكي از آموزش هاي جالب و كاربردي كه اغلب بانوان علاقه زيادي به يادگيري آن دارند ساخت گل با روبان مي باشد كه مي توان استفاده هاي زيادي در تزيينات مختلف از اينگونه گل هاي روباني زيبا و متنوع نمود.

ساخت گل رز با روبان در خانه:

با روبان خيلي مدلهاي مختلفي از گل رو ميشود درست كرد. ولي اين گل رز از زيبا ترين گلهايي هست كه من ديدم با روبان درست بشه. خيلي هم كار آسون و كم دردسري است.روبان رو مثل عكس بايد تا كرده و اتو كنيم. فقط بايد حواسمان باشد كه درست تا كنيم. تا ها بايد به شكل مثلثي باشد. روي تا رو اتو ميكنيم و روبان رو باز ميكنيم. از اين به بعدد خط اتو مشخص ميكند كه گل رو چطور درست كنيم. اولين مثلث رو مثل شكل سوم و چهارم تا ميكنيم و بقيه گلبرگها رو با خط اتو ها ادامه ميدهيم و مثلث اولي كه ايجاد كرديم رو دور ميزنيم. تا به انتها برسيم.بهتراست كه از انتهاي اين گل رو با چسب بچسبانيم كه زيبا تر بشود. نخ و سوزن ممكن است كمي از ظرافتش كم كند. مگر اينكه خيلي ظريف دوخته بشود. بعد هم براي تميز تر شدن كار يك دايره با پارچه و يا همان روبان ببريد و در انتهايش بچسبانيد تا شكل زيباتري داشته باشد.براي چسب هم اگر چسب حرارتي داشته باشيد كه عالي ميشود. اگر هم نداريد با همين چسب مايع هاي معمولي هم ميچسبد. فقط بايد مراقب باشيد كه خيلي تميز و با ظرافت چسبيده بشود.توصيه ميكنم كنار دستتان يك شمع روشن هم بذاريد و قسمتهاي ابتدا و انتهاي روبان و دايره اي كه ميبريد بسوزانيد تا ريش ريش نشود.

آموزش-گام-به-گام-گل-رز-با-روبان-2-600x450

آموزش گام به گام گل رز با روبان

آموزش گام به گام گل رز با روبان

آموزش گام به گام گل رز با روبان

آموزش گام به گام گل رز با روبان

آموزش گام به گام گل رز با روبان

آموزش گام به گام گل رز با روبان

آموزش گام به گام گل رز با روبان


آموزش ساخت گل رز با روبان پارچه اي:

براي ساخت گل با روبان شما نياز به مقداري روبان پارچه اي در رنگ دلخواه داريد، بهتر است از روبان هايي با عرض پنج سانتي متر استفاده نماييد. البته توجه داشته باشيد كه سايز روبان به اندازه گل شما بستگي دارد، اما ابعاد نرمال براي اين كار روبان هاي پنج سانتي مي باشد كه مي توانيد آنها را در رنگ هاي متنوع و زيبا از بازار خريداري نموده و مورد استفاده قرار دهيد. بعد از تهيه روبان هاي مورد نظر شروع به درست كردن گل با روبان مي كنيم. بدين صورت كه ابتدا روبان ها را برش زده تا دايره هايي مناسب براي گلبرگ هاي گل رز داشته باشيد.

Making-of-flowers-with-ribbon-4

سپس با استفاده از شعله شمع لبه هاي گلبرگ ها را بسوزانيد، اين كار علاوه بر اينكه از ريش ريش شدن ساتن جلوگيري مي كند، زيبايي و جذابيت بيشتري به گلبرگ ها مي بخشد و لبه هاي گلبرگ ها فرم و چين خوردگي طبيعي خواهند داشت.

Making-of-flowers-with-ribbon-10

Making-of-flowers-with-ribbon-11

حال دو گلبرگ را برداشته و آنها را رول كنيد و داخل هم قرار دهيد. سپس با ديگر گلبرگ ها اطراف آنها را بپوشانيد و با كمك نخ و سوزن شروع به اتصال آنها به هم نماييد. اين بخش مركز گل رز را تشكيل مي دهد.

در اين مرحله از ساخت گل با روبان از ديگر گلبرگ ها استفاده نماييد و آنها را اطراف مركز گل بچينيد و به هم بدوزيد. اين كار را تا زماني كه سايز گل شما به اندازه دلخواه برسد ادامه دهيد.

نمونه تكميل شده گل پارچه اي را در ادامه مشاهده مي فرماييد، فقط توجه داشته باشيد كه براي غنچه گل رز، تنها كافيست اضافه كردن گلبرگ را در مراحل اوليه متوقف نماييد تا غنچه در ابعاد دلخواه شما تهيه گردد.

Making-of-flowers-with-ribbon-2


گلسازي با روبان پارچه اي و ساتن:

براي ساخت اين گل رز زيبا شما به مقداري روبان ساتن با عرض پنج سانتي متر احتياج داريد كه قبل از شروع كار لازمه روبان رو در ابعاد پنج در ده برش بزنيد. چهارده تا از اين برش ها يه گل رز زيبا رو ميسازد. البته براي غنچهگل و گلهاي كوچكتر تعداد كمتري احتياج داريد. براي شروع قسمت بالاي روبان رو تا بزنيد و دو تا بست كوچك بزنيد تا فيكس شود.

golsazi

حالا دو طرف روبان رو مثل شكل به قسمت پايين بدوزيد.

golsazi-1

خب حالا نخ رو بكشيد تا دوختتون جمع شه و شكل گلبرگ گل رز ايجاد شود. همه گلبرگ ها رو به همين صورت در بياوريد.

golsazi-2

تو اين مرحله از گلسازي با روبان ميريم سراغ پيچيدن گل، براي اينكار گلبرگ مركزي رو بيشتر جمع ميكنيم و گلبرگ هاي ديگه رو به صورت تك تك اطرافش قرار ميديم و بعد از گذاشتن هر گلبرگ قسمت پايين گل رو نخ ميپيچيم تا فرم اصلي گل رز ما ايجاد شه.

تصاوير كامل شده ي اين گل را هم ببينيد

golsazi-8

مطلب جالب:آموزش تصويري گلسازي با فوم +فيلم رايگان


آموزش گلسازي با روبان(ويديو):

 


اگر كه ميخواهيد گلسازي را خيلي راحت ياد بگيريد توصيه مي كنم كه از اين محصول استفاده كنيد: بهترين و جديدترين سي دي آموزش گلسازي از مبتدي تا حرفه اي

كاربران گرامي! اگر كه سوالي در اين زمينه داريد در بخش نظرات مطرح كنيد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.